“İstanbul Havalimanı’ndaki 3 piste 3 uçak aynı anda iniş ve kalkış yapabilecek.”
Bolu Anadolu Karayolu Dağ Tüneli Bakım ve İşletme Müdürlüğü’nü ziyaret eden Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, şehir içi otoyol çalışanlarının yeni yılını tebrik etti.
Bakan Uraloğlu burada yaptığı konuşmada, bakanlık mensupları olarak önceki yıllarda olduğu gibi 2024 yılında da milletin geleceğine ışık tutacak büyük projelere imza atacaklarını söyledi.
Gayrettepe-İstanbul Havalimanı metro hattının son bağlantısı olan Kağıthane-Gayrettepe kesimini yılın ilk ayında hizmete açtıklarını hatırlatan Uraloğlu, şöyle konuştu: “Şubat ayında hattımızı 8,3 kilometre modernize ettik. Ülkemizin en eski demiryolu hatlarından biri olan Sirkeci-Kazlıçeşme arasında atıl durumda olan hat hizmete açıldı Kazlıçeşme ve Kazlıçeşme “Sirkeci demiryolu sisteminin hattını hizmete aldık” dedi.
“Dış hatlarda 131 ülkede 349 noktaya ulaştık”
Uraloğlu, Bakırköy Sahil-Bahçelievler-Güngören-Bağcılar Kirazlı Metro Hattı, Kocaeli Şehir Hastanesi Tramvay Hattı, Halkalı-İstanbul Havalimanı Metrosu’nun Arnavutköy-İstanbul Havalimanı bölümünün mart ayında hizmete açıldığını belirterek, şöyle konuştu: “9 Temmuz’da ilk ve ulusal iletişim uydusu, TÜRKSAT 6A’yı 3 gün önce başarıyla uzaya fırlattık ve kalıcı olarak uzaya fırlattık. 10 Ağustos’ta Çukurova Uluslararası Havalimanı’nın açılmasıyla iç hat uçuş noktalarımızın sayısını 58’e çıkardık. 131 ülkede uluslararası uçuşla otoyolun tamamını hizmete açtık.
Bakan Uraloğlu, 2024 yılında toplam 357 kilometre bölünmüş yol yaptığını, son 22 yılda ise 23 bin 629 kilometre bölünmüş yol yaparak toplam bölünmüş yol uzunluğunu 29 bin 730 kilometreye çıkardığını anlattı.
Sıcak bitümlü karışımla kaplı yolların toplam uzunluğunu 31 bin 727 kilometreye çıkardıklarını belirten Uraloğlu, 36 kilometre uzunluğunda 17 tünel açarak toplam tünel uzunluğunu 789,4 kilometreye çıkardıklarını ve toplam tünel uzunluğunu da artırdıklarını söyledi. Köprünün 797,4 kilometrelik inşaatında 23,5 kilometrelik 146 köprü ve 34 kilometrelik tarihi köprüyü restore ettiklerini kaydetti.
2024 yılının en önemli çalışmalarından birinin Bolu Dağı Tüneli’nin 38 gün gibi kısa bir sürede 67 metre uzatılması olduğunun altını çizen Uraloğlu, şöyle devam etti:
“Bildiğiniz gibi 2023 yılında Ankara yönüne ulaşım sağlayan metroyu 90 metre uzatarak hizmete açtık. İşin ikinci kısmı kapsamında İstanbul yönüne hizmet veren tünel portalının uzatılmasına başladık. 31 Temmuz 2024. 50 gün sürmesini beklediğimiz çalışmalarımızı hızla 38 günde tamamladık. İnşallah can damarlarımızdan biri olan Ankara-İstanbul geçişi artık çok daha hızlı olacak. Bolu Dağı Tüneli çalışmalarımızı takip ederek, “Daha önce yoğun yağışların olduğu dönemde bu bölgede yaşadığımız olumsuz durumların hiçbirini yaşamayacağız.”
“Kar fırtınasına ve rüzgâra karşı 926 kilometre kar hendeği inşa ettik”
Karayolları Genel Müdürlüğü’nün kar ve buzla mücadele ve yollarda güvenliğin sağlanması için 7/24 çalışmalarını sürdüreceğini belirten Uraloğlu, şöyle konuştu: “Soğukların hissedildiği ve kar yağışının yaklaştığı bu günlerde kış programımızı hazırladık. Planımıza göre ülke genelinde toplam 68 bin 550 kilometre.” Otoyol ağımızda, 452 karla mücadele merkezimizde, 12 bin 634 makine ve ekipmanla, 13 bin 283 çalışanımızla faaliyet gösteriyoruz. “Karla mücadelede kullanılmak üzere merkezlerimizin kritik bölgelerine 738 bin ton tuz, 422 bin metreküp tuz agregası ve 11 bin 576 ton tuzlu su solüsyonu depoladık. Ayrıca 926 kilometre kar hendeği inşa ettik. karayollarımızda tipiye, kara ve esintilere karşı.”
Bakan Uraloğlu, Karayolları Genel Müdürlüğü bünyesinde kurulan merkezde bulunuyor. Güzergah analizlerinin yapıldığını, karla mücadele çalışmalarının, açık ve kapalı yolların ve anlık trafiğin monitörler aracılığıyla takip edildiğini söyledi.
Ekiplerin yılbaşı gecesinde de görevlerine devam edeceğini, yol kenarlarında bekleyen kar temizleme araçlarının gerekli görülmesi halinde yollara müdahale edeceğini belirten Uraloğlu, şöyle konuştu: “Ekiplerimiz ayrıca tünel dağı sırasında trafiğin aksamaması için de çalışmalar yapacak. İstanbul-Ankara bağlantısını sağlayan Anadolu Otoyolu üzerinde kritik noktalar olan Bolu ve Cankurtaran Geçidi.” “O her zaman yüksek alarm durumundadır” dedi.
Uraloğlu, bölünmüş yollarda yapılacak çalışmalara da değinerek, şunları söyledi:
“2025 yılında bölünmüş yol ağımızı 30 bin 18 kilometreye, sıcak bitüm karışımıyla kaplı yollarımızın uzunluğunu da 32 bin 267 kilometreye çıkaracağız. 153 kilometre uzunluğunda Çerkezköy-Kapıkule hızlı demiryolu hattını hayata geçireceğiz. Halkalı-Kapıkule hızlı tren projesinin ilk etabı olan proje yıl sonunda hizmete giriyor 2025. Gazipaşa Marina’yı açacağız, 150 yat kapasiteli Aydıncık Marina’nın altyapı çalışmalarını tamamlayacağız, Avrupa’da ilk kez hayata geçirilecek “Bağımsız eş zamanlı üçlü pist işletmeciliği” uygulamasını hayata geçireceğiz, İstanbul Havalimanı’nın 3 paralel pistinde de hizmete alacağız.
Bakan Uraloğlu, 2025 yılının ulaştırma sektörü için daha büyük hedeflerin belirleneceği yıl olacağının altını çizerek konuşmasına şöyle devam etti:
“Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde akıllı ulaşım sistemlerine geçiş, sürdürülebilir ulaşımın yaygınlaşması, sanayimize entegrasyonu gibi birçok konuda önemli adımlar atacağız. akıllı, çevreci ve bütünsel kalkınmaya katkı sağlayacak politikalar çerçevesinde yatırım Her yılbaşında olduğu gibi bu vesileyle, dağları aşan yollardan tünel ve köprülere, hatlardan istasyonlara kadar gece gündüz, . Gece. Uçuş kulelerinden pistlere, uçuş kulelerinden pistlere kadar ülkemize kesintisiz ulaşım ve haberleşme hizmeti sunmak için özveriyle çalışan bakanlığımızın mensupları ile 2025 yılının yeni yılını tüm insanlık ve aziz milletimiz adına kutluyorum. Deniz fenerlerinin limanlara ulaşması bir yıl sürecek.”