Kökten, “Ölüdeniz bir dünya markasıdır”
Ölüdeniz Turizm Geliştirme Kooperatifi Başkanı Muhammet Kökten Fethiye Ölüdeniz’in Türkiye’nin tanıtımlarında kapak fotoğrafı olduğunu belirterek, “Ölüdeniz bu hali ile dünya markasıdır.” ifadelerini kullandı. Kökten, Ölüdeniz bölgesinde ciddi yatırımlar yapıldı. Bu yatırımlar ile Ölüdeniz’in çehresi değişti. Ölüdeniz; Kumburnu plajı, Kelebekler Vadisi, Gemiler Koyu ve diğer plajlarıyla Türkiye’nin ve Dünyanın bir markasıdır. Kültür ve Turizm Bakanlığımız ile Çevre ve Şehircilik Bakanlığımızın destekleriyle yapılan yurt içi, yurt dışı fuarlarında Ölüdeniz en çok ilgi gören cennet köşemizdir. Ölüdeniz’e gelen turistler Babadağ’a teleferik ile çıkıp yamaç paraşütüyle Belceğiz plajına iniş yaparak adeta farklı bir keyif yaşamaktadır.” dedi.
Turizm sezonu özellikle İngiliz, Hollanda ve Avrupa’lı gurbetçilerimizle yoğun geçtiği Ölüdeniz’de, yerli ve gurbetçiler ile otellerde doluluk oranı yüzde 90’lara ulaşırken, Ölüdeniz Turizm Geliştirme Kooperatifi Başkanı Muhammet Kökten, “Geçtiğimiz bayram tatilinde Ölüdeniz yine doldu taştı. Yerli turistlerimizi önemsiyoruz. Ölüdeniz Türkiye’nin ve dünyanın kaşıkçı elmasıdır. Bir gelen bir daha geliyor. Gelen de dönmek istemiyor. Ölüdeniz plajlarının temizliği, yeşil ile mavinin buluştuğu bir doğa harikası olması nedeniyle tatilcinin çekim merkezidir. Çünkü Ölüdenizimiz dünyanın incisidir. Türkiye’nin kapak fotoğrafıdır. Ölüdeniz’de günü birlik teknelerle koy ve ada turları , Babadağ’dan yamaç paraşütüyle uçuş, tarihi Kayaköy’e ATV motosikletlerle gezi, dalış okullarıyla dalış turları yapılarak harika alternatif turizm aktiviteleri yapılabilmektedir. Bu da en az bir hafta 10 gün tatil demektir. ” ifadelerinde bulundu.
Türkiye’nin ve dünyanın en önemli turizm merkezlerinden olan Ölüdeniz’de turizmcilerin birliği olan Ölüdeniz Turizm Geliştirme Kooperatifi, yöredeki turizmin her geçen gün artması için yoğun mücadele veriyor. 55 üyesi bulunan Ölüdeniz Turizm Geliştirme Kooperatifi, özellikle dijital pazarlama üzerinde etkili çalışma yaparken, yurtiçi ve yurtdışında katıldığı fuarlarda Ölüdeniz ve Fethiye’yi tanıtarak bölgeye ilgiyi arttırıyor. Türkiye’nin ve dünyanın kapak fotoğrafı olarak değerlendirilen Ölüdeniz’e turizm sezonunda beklenen yoğunluğu yine gördüklerini ifade eden Ölüdeniz Turizm Geliştirme Kooperatifi Başkanı Muhammet Kökten, “Bu sezon bayramda yine yoğunluk yaşadık. Yüzde yüze varan doluluklar oluştu.
Bazı otellerde dolulukta hala devam ediyor. Genelde turizm iyi gidiyor. Ancak beklenen ilgi nedense sezonun bu son döneminde yok. Yamaç paraşütü ile Babadağ’dan Belceğiz’e uçuş sayısı 100 bini geçti. Bu sezon daha çok İngiliz ve Hollanda ağırlıklı yabancı turist ağırlıyoruz. Yerli turizmden de nasibimizi aldık. Ölüdeniz olarak ülkemize konaklama sektörü ve diğer sektörlerle oldukça katma değer sağlıyoruz. Ölüdeniz lagünü ve Belceğiz plajı mavi bayraklarıyla ve yenilenmiş hali ile turistlerin uğrak merkezi oldu.” şeklinde konuştu.
DİJİTAL PAZARLAMADAN SONUÇ ALDIK
Kökten, “Geçtiğimiz yıllarda özellikle dijital pazarlama üzerine yoğunlaşmıştık. Bizim için en önemlisi dijital pazarlama olmuştur. Bunun için de ciddi zaman ve maddi olarak da para harcadık. Dijital pazarlamada ciddi paralar harcamaya devam etmekteyiz. Bununla ilgili bayağı bir yol kat ettik. Şimdi dijital pazarlamanın meyvelerini yemeye başlıyoruz. Ölüdeniz’in tanıtımı ve turizm değerlerimizin öne çıkması için Kooperatif ortaklarımızla yoğun bir mesai yapıyoruz. Yurt içi ve yurt dışı fuarlarında da Ölüdeniz’i öne çıkarıyoruz.” dedi.
“SORUNLARIMIZ ÇÖZÜMLENMELİ”
Ölüdeniz Turizm Geliştirme Kooperatifi Başkanı Muhammet Kökten, “Ölüdeniz, Ovacık, Hisarönü olarak düşünürsek Bodrum’a göre daha uygun konaklama tesislerimiz var. Bu nedenle özellikle yerli misafirlerimiz ve gurbetçilerimiz Ölüdeniz’i tercih ediyor. Hem son bayramda hem de hala Ölüdeniz’e araçla tatilci akını var. Fethiye Ölüdeniz yolu belirli saatlerde adeta tıkanıyor. Alınan trafik tedbirlerine rağmen tatilcilerimiz zorlanıyor. Dernek olarak bu tatilcilere elimizden gelen desteği verdik. Su ve çeşitli ikramlar yaptık. Yapmaya da devam ediyoruz. Devlet büyüklerimizden acil olarak Fethiye Ölüdeniz arasına alternatif bir yol yapılmasını ayrıca Ölüdeniz Belceğize katlı otopark düzenlemeleri gerçekleştirilmesini arzuluyoruz. Hatta lagüne girişin ücretli olmasının sağlanmasını bekliyoruz.” diye konuştu.
“YERLİ TURİSTİ ÖNEMSİYORUZ”
Ölüdeniz bölgemizde tatil yapmak isteyen yerli turistlerimiz sabah kahvaltılı konaklama için ekonomik rahat tesis bulabilirler. Biz yerli turistimizi önemsiyoruz. Sonuçta Fethiye’ye gelen herkes bir kez de olsa Ölüdeniz Kumburnu’na girmek istiyor ve oradaki güzelliği görmek istiyor. Gününü orada geçirmek istiyor. Ölüdeniz bölgesine 2 yıldır ciddi yatırımlar yapıldı. Bu yatırımlar ile Ölüdeniz’in çehresi değişti. Ölüdeniz Kumburnu plajı, Kelebekler Vadisi, Gemiler Koyu, Kıdrak ve Kabak koyu ve diğer plajlarıyla Türkiye’nin kapak fotoğrafı olmaya devam edecek” ifadelerini kullandı.