Parlamento onayladı: İran, Hürmüz Boğazı’nı kapatmak için ilk adımı attı

Yayın tarihi
İran Parlamentosu, Pazar gününün erken saatlerinde İran’ın üç ana nükleer yapısından sonra küresel petrol ve ticaret taşımacılığı açısından temel olan Hürmüz Boğazı’nın kapatılmasına yönelik ilk adımı attı.
Parlamento Pazar oturumu ile Boğaz’ın kapatılmasını onaylarken, gözler yüksek ulusal güvenlik tavsiyesi olan İran’daki en yüksek güvenlik organına dönüştürüldü.
Arabistan’a göre, bu tavsiye Hormuz Boğazı’nın kapatılacağına dair nihai kararı alacak.
Küresel petrol ve gaz talebinin yaklaşık yüzde 20’sini karşılayan Boğazı kapatma kararı henüz hedeflenmemiştir. Ancak Esmail Kosari Devrim Muhafızlarının yardımcısı ve komutanı, gündemde olduğunu ve “gerektiğinde yapılacağını” söyledi.
Amerika Birleşik Devletleri Başkanı Donald Trump, Amerikan kuvvetlerinin günün erken saatlerinde Fordww, Natanz ve Isfahan’daki İran nükleer yapılarına “son derece başarılı” saldırılar olduğunu açıkladı.
“Fordow, Natanz ve Isfahan da dahil olmak üzere İran’daki üç nükleer santralize son derece başarılı saldırımızı tamamladık.
İran devlet medyası saldırıları doğrularken, bu yapıların zaten tahliye edildiği ve zenginleştirilmiş uranyumun taşındığı önerildi.
Hormuz Boğazı kapatılırsa ne olur?
Küresel petrolün yaklaşık yüzde 20’si ve doğal gazın önemli bir kısmı Boğaz’dan geçiyor. Avrupa; Körfez ülkeleri, Suudi Arabistan’dan Patar ve Sıvılaştırılmış Doğal Gaz (GNL), Katar ve Birleşik Arap Emirlikleri’nden ithal etti ve çoğu Boğaz’ı geçti.
İran onu önlerse küresel Petrol fiyatları artabilir Ve Avrupa, özellikle Orta Doğu’daki yakıta bağımlı ülkelerde enerji eksikliğiyle karşılaşabilir.
Petrol fiyatlarındaki ani bir artış, enflasyonu ve enerji maliyetlerini arttırır ve Avrupa’daki sektörleri keser. Üretim, ulaşım ve tarım sektörleri özellikle kırılgan olabilir. Piyasa tepkileri ve Avrupa hisseleri borsalarının dalgalanmalarının zincirli bir etkisi olabilir.
Bir blok, Donanma ve AB Körfezi ülkelerini kapsayan askeri çatışmaları tetikleyerek daha geniş bir bölgesel savaş riskine yol açabilir. Avrupa, NATO’nun yükümlülükleri veya ittifakları, özellikle Fransa veya İngiltere gibi ülkeler, bölgedeki donanma ile çatışmaya çekilebilir.
Petrolün ötesinde, Bosfor küresel denizcilik taşımacılığı için önemli bir yoldur. Kesinti, Avrupa’nın hammadde, elektronik ve tüketim malları ithalatını geciktirerek tedarik zincirlerini etkileyebilir. Ulaşım için sigorta primleri, Avrupa şirketleri ve tüketiciler için maliyetleri artırabilir ve artırabilir.