Güncel Haberler

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatroları’nın bu yıl 38.’sini düzenlediği Bedia Muvahhid Ödülleri’nin takdimi ile Harbiye Muhsin Ertuğrul Sahnesi’nde başlıyor – KÜLTÜR & SANAT

Kuruluşundan bu yana Türk tiyatrosunun yaratıcı atılımlarına öncülük eden ve çağdaş sanatın çıtasını yükseltmeye öncelik veren İBB Şehir Tiyatroları; Darülbedayi, tiyatro eğitiminin kadim yöntemlerinden biri olan “usta-çırak” ilişkisini sahnelerinde canlı tutmaya devam ediyor.Gelenek devam ediyor, gençler ustalarına kavuşuyorİstanbul'un en önemli gençlik ve sanat buluşması Genç Günleri; Usta isimlerin yer alacağı atölye çalışmaları ve konuşmalar eşliğinde kültür bayrağı gençlere aktarılacak. Tiyatronun seçkin eserlerini izleyeceğimiz mekanlarımızda usta isimlerin ilham verici sanatsal yollarını anlatacak, bilgi ve deneyimlerini paylaşacakları, bize yol gösterecek konferans ve atölye programlarının programı şöyle:KONUŞMALARMüjdat Gezen11 Mayıs Cumartesi, 18.30 – Harbiye Sahnesi Tiyatro ve sinemamızın ustalarından Muhsin Ertuğrul Müjdat Gezen, kurduğu Müjdat Gezen Sanat Merkezi'nde yıllardır öğrenci yetiştiriyor. Çocukluğunda çıktığı sahneyi hiç terk etmeyen Müjdat Gezen, 1961 yılında İstanbul Belediye Konservatuvarı Tiyatro Bölümü'ne girerek dönemin isimlerinden Münir Özkul, Muammer Karaca ve Ulvi Uraz'ın tiyatrolarında özel tiyatrolarda sahne aldı. Tiyatromuzun ustaları. Aynı zamanda yazar ve şair olan Müjdat Gezen ile uzun sanat yolculuğunu, gençliğini ve tiyatrosunu konuşacağız.Okan Bayülgen16 Mayıs Perşembe, 18.30 Harbiye Muhsin Ertuğrul SahnesiOkan Bayülgen, konservatuvar mezunu bir oyuncu. Bir süre Devlet Tiyatroları'nda çalıştı ve en genç tiyatro yönetmeni olarak tanındı. 1993 yılında tiyatrodan ayrılan Okan Bayülgen, 1990'lı yıllardan itibaren televizyon ekranlarında yaptığı programlarla tanınmaya başladı. Kurduğu Dada Kabare'de tiyatro, müzik ve röportaj programları düzenledi. Şu anda yazıp yönettiği ve başrolünü üstlendiği Richard adlı oyunla uzun bir aradan sonra tiyatroya oyuncu olarak geri döndü. Yıldırım Fikret Urağ'ın yönettiği 'Otelde' adlı komedi filminde de rol alan Bayülgen, Ankara Devlet Tiyatrosu'nda kendi yazıp yönettiği ve başrolünü üstleneceği komedi filmi 'Drakula'nın hazırlıklarını sürdürüyor. 1990'lı yılların başından itibaren televizyon ve radyo programlarıyla kendine özgü bir üslup yakalayan Okan Bayülgen ile tiyatrodan beyaz perdeye ve sinemaya uzanan, ses ve seslendirme gibi farklı alanlara olan profesyonel ilgisiyle devam eden sanatsal yolunu konuşacağız. . bitti ve fotoğraflandı.Mehmet Günsur17 Mayıs Cuma, 19.00 Harbiye Muhsin Ertuğrul Sahnesi7 yaşında kamera karşısına geçen ve 14 yaşında Rutkay Aziz, Filiz Akın ve Müşfik Kenter gibi ustalarla birlikte Bahar Mimosaları dizisinde rol alan Mehmet Günsür, tanınmaya başlandı. Ferzan Özpetek'in “Hamam” filmindeki rolüyle. Bu filmin ardından kariyerine oyuncu olarak devam etme kararı alan Günsür, çok sayıda sinema ve televizyon yapımında rol aldı. Mehmet Günsür ile kariyerini ve oyunculuk yolculuğunu konuşacağız.LABORATUVARLARİBB Şehir Tiyatroları yazarlık, oyunculuk, kukla maskesi yapımı, yaratıcılık, beden, hareket vb. hizmetler sunuyor. Önemli eğitmenlerle güncel konularda çalıştaylar düzenleyin. Atölyelere ücretsiz davetiyeler, https://sehirtiyatrolar.ibb.istanbul/, Biletinial Adreslerimizden ve mobil uygulamamızdan temin edebilirsiniz.AHMET SAMİ ÖZBUDAK-YAZAR ATÖLYESİ9 MAYIS PERŞEMBE 17.30-19.30 GAZHANE MEYDANI SAHNESOKAKTAN SAHNEYEHayal-i Temsil, Meçhul Paşa, Gomidas oyunları ve son yıllarda yazdığı Müze eseri Balat Monologları ile yeni yazarları teşvik eden ve buluşturan yönetmen ve oyun yazarı Ahmet Sami Özbudak, yazı atölyesinde maddi ve büyülü deneyimlerin nasıl gerçekleştiğini anlatıyor. Gündelik yaşamın bir teatral metne dönüştüğü sahnede yaşam nasıl gerçeği buluyor? Hayatı ve tarihi araştıran bir atölye çalışmasıyla katılımcılarla buluşacak.MURAT DALTABAN YÖNETİM ATÖLYESİ10 Mayıs 17.30-19.30 GAZAN MEYDANI SAHNE“Boş Alanı Doldurmak” Uzay-zamanın anlamı üzerine bir denemeGeçtiğimiz sezon İskoçya'nın Edinburg kentinde yönettiği “Rhino” oyunu ve Nilüfer Kent Tiyatrosu'nda 1984 yapımı gösteriyle “En İyi Yönetmen Ödülü”nü alan DOT Tiyatrosu'nun kurucularından Murat Daltaban, özellikle ilgi görüyor. DOT TİYATRO sürecinin en şaşırtıcı yönlerinden biri olan repertuar oluşturmada. Mekan oluşturma ve izleme alanları konusundaki deneyimlerini örneklerle katılımcılarla paylaşacak.YELDA BASKIN YÖNETİM ATÖLYESİ11-12 MAYIS 17.30-19.30 GAZHANE MEYDANI SAHNETİYATRO GÖSTERİSİ YAPMAK Yönetmen Yelda Baskın, katılımcılarla birlikte “Tiyatro Oyunu Yapmak” konulu atölye çalışmasında, kendi seçtiği bir metin rehberliğinde; Tiyatro gösterisi hazırlama sürecini, metni ilişkilendirme biçimini, oyuncularla ve dekor tasarımcılarıyla kurduğu ilişkiyi paylaşacak TİYATRO GÖSTERİSİ YAPMAK Yönetmen Yelda Baskın “Tiyatro Gösterisi Yapmak” başlıklı atölye çalışmasında katılımcılarla konuşacak. “. , seçtiğiniz bir metnin rehberliğinde; Oyunun hazırlanma sürecini, oyunla nasıl ilişki kurduğunu, oyuncularla ve tasarımcılarla kurduğu ilişkileri paylaşacak.TİYATRO GÖSTERİSİ YAPINSeni Seviyorum Türkiye, Etiketli Tabut, Fosforlu Cevriye gibi oyunlarıyla yenilikçi sahne anlayışıyla izleyiciyle farklı form ve metinler buluşturan, bu oyunlarla aday gösterilen ve çok sayıda ödül alan yönetmen Yelda Baskın, katılımcılarla konuştu. kendi seçtiği bir metin rehberliğinde “Tiyatro Gösterisi Yapmak” başlıklı atölye çalışması; Bir oyunun hazırlanma sürecini, metinle nasıl ilişki kurduğunu, oyuncularla ve set tasarımcılarıyla kurduğu ilişkiyi paylaşacak. CANDAN SEDA BALABAN – KUKLA MASKE ATÖLYESİ11-12-13 MAYIS Saat 12.00-16.00 HARBİYE MUHSİN ERTUĞRUL STAJ STÜDYOSU 1Bu 3 günlük atölyede karton maske ve kukla yapımını öğreneceksiniz. Artık yaygın olarak tüketilen 2 boyutlu geri dönüştürülmüş malzemenin 3 boyutlu sahnede kullanılabilecek sanatsal forma dönüştürülmesine yönelik becerilerin geliştirilmesine paralel olarak, laboratuvar sonunda üretilen maske ve kuklaların çoğaltılması konusunda da çalışma yapılacak. Kontenjan 15 kişi ile sınırlıdır *Atölyeye isteyen herkes katılabilir. [email protected] Katılmak istedikleri çalıştayı belirterek, katılım talebini içeren bir e-posta göndermeleri gerekecektir.MELTEM CUMBUL-OYUNCU ATÖLYESİ13-14 Mayıs 16.00-19.00 Gazhane Müzesi Meydanı Sahnesi''Günümüz evrelerinde pervasızca davranmak: alet, işçilik, oluş hali; Eric Morris sistemiyle hareket etmek''Stanislavski Sistemi ve Eric Morris SistemiMeltem Cumbul'un katılımcılara sunduğu, Stanislavski'nin 'Bir Oyuncu Hazırlanıyor' ve 'Karakter Yaratmak', Eric Morris'in 'Lütfen Oyunculuk Yapma' ve 'Pervasız Oyunculuk'ta 'Var Olma Durumu' ve 'Varlık' '' Türkçesi mevcuttur. Dördüncü kitabı 'Mutlak Bilinçle Oynamak'ta 'Kayıtsızlık'ın yanı sıra bilinçli hareketlere bağlanan veya bu hareketleri körükleyen bilinçdışı dürtüler kavramını içeren bir yaratım süreci sunulacak. Örnek olarak. Az sayıda katılımcı ile bireysel çalışma gerçekleştirilecek ve gün bu şekilde sonlandırılacaktır. *Edinilecek ve okunacak kitaplar; “Bir Oyuncu Hazırlanıyor”, Stanislavski'den “Karakter Yaratmak”, Eric Morris'ten “Lütfen Rol Yapma”, “Pervasız Oyunculuk”, “Oyuncuyu Özgürleştirmek”, “Mutlak Vicdanla Oyunculuk” *Müzik arşiviniz sizlerle. Lütfen kulaklık ve mat getirmenizi rica ederiz. Yaptığınız işe uygun, rahat bir kostüm seçmeniz iyi bir fikir olacaktır. Bir rant veya oyun için, rant ve sahne seçimlerinin Türkçe yayınlanan çağdaş eserler olması gerekmektedir. Bu tiradlarla ve ezberlenmiş sahnelerle gelmenizi rica ediyoruz. İnceleyeceğiniz eserleri okumanız ve yanınızda inceleyeceğiniz eserlere uygun kostüm ve objeler getirmeniz tavsiye edilecektir. Şimdiden iyi yolculuklar…*Atölye katılımcı sayısı 14 kişi ile sınırlıdır. Çalıştaya aktif olarak katılmak[email protected] Katılmak istediğiniz çalıştayı belirterek, katılım talebini içeren bir e-posta göndermeniz gerekmektedir. Herkese açık olmak isteyen herkes sitemizden davetiye alabilir.TUĞÇE TUNA- HAREKET LABORATUVARI16 MAYIS Çalışma saatleri 18.00-20.00 Harbiye Muhsin Ertuğrul Sahne Stüdyosu 1EYLEM STRATEJİLERİGüncel beden bilimleri ve somatik yaklaşımlarla; Hareket mekaniği ve duyusal algıya odaklanan atölye, kinestetik yaratıcılık yoluyla fiziksel sınırlamaların analiz edilmesine ve geliştirilmesine odaklanıyor. Vücut, hareket, enerji, mekan ve zamandaki değişimlerin etkisiyle oluşturulan çeşitli eylem stratejileri, katılımcılara fiziksel bir keşif ortamı sağlayacak öneriler sunuyor. *Atölye katılımcı sayısı 25 kişi ile sınırlıdır. Çalıştaya aktif olarak katılmak[email protected] Katılmak istediğiniz çalıştayı belirterek, katılım talebini içeren bir e-posta göndermeniz gerekmektedir.LEELA ALANIZ – BİR YAZAR/SANATÇI GELİŞTİRMEK – ATÖLYE15, 16, 17 Mayıs 12.00-16.00 / Harbiye Muhsin Ertuğrul Sahne-Stüdyo 2Atölye, Leela Alaniz tarafından son 25 yılda geliştirilen ve esas olarak oyuncu/dansçı için iki çağdaş tekniğin uygulanmasından elde edilen metodolojiye odaklanıyor: ilki, bir Tiyatro Grubu ile uzun süreli pratik çalışma sonucunda geliştirilen organik araştırma. Antropoloji Grotowski'nin “Organik Çizgi”sine dayanmaktadır. Bu çalışma bedenin içsel dürtüsünü ve onun sanatsal yaratım potansiyelini araştırmakla ilgilidir; İkincisi ise Etienne Decroux'nun “bedensel mim” tekniğiyle tiyatroya çok farklı bir fiziksel yaklaşım. Bu çalışma, eklem tekniği, ağırlık ve karşı ağırlık ve dinamo-ritim (hız, direnç ve vücut tasarımları veya bunların uzaydaki veya parçalarının kombinasyonları açısından hareketlerin nitelikleriyle ilgili) çalışması yoluyla vücudun bir enstrüman olarak öğrenilmesi ve çalıştırılmasıyla ilgilidir. rotalar). Bu tekniklerin bir araya getirilmesi, oyuncunun/dansçının sahnedeki varlığını geliştirmek ve bir yaratıcı olarak özerkliğini güçlendirmek gibi aynı hedefe sahiptir. Bu farklı teknikler iki ayrı kutba hitap ediyor: “organikliğe karşı yapı/kesinlik” veya “kendiliğindenliğe karşı teknik/kesinlik”. ancak bu iki kutbun buluştuğu çeşitli noktalar vardır: – Doğal mevcudiyet – Enerji akışının önemi – Hareket bilgisi ve ustalığı – Duyguların farkındalığı ve kontrolü ve bunları somutlaştırma yeteneği – Aktörün aynı derecede yaratıcı olma olasılığı aktör yazar/sanatçı olarak. Vücudun fizikselliğinin ötesine uzanan omurganın organik süreç egzersizleri, omurga seviyesinde başlayan enerji akışını serbest bırakır. Bunu yaparken fiziksel, duygusal ve zihinsel merkezlerin farkındalığını, dikkatini ve bütünleşmesini sağlar. Bodily Mime vücudun farklı kısımlarını izole eder, eklemlere hakim olur ve bunları farklı hızlar, dirençler ve vücut hareket kalıplarıyla kullanır. Oyuncu/dansçı kişisel kompozisyonlar yaratmanın olanaklarını keşfeder.*Atölyeye katılımcı sayısı 18 kişi ile sınırlıdır. Çalıştaya aktif olarak katılmak[email protected] Katılmak istediğiniz çalıştayı belirterek, katılım talebinizi içeren bir e-posta göndermelisiniz. Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
ekrem abi sitesi gaziantep escort