‘Şampanya’ sloganını kullanan biralar Belçika’da imha edildi
Miller High Life Amerika Birleşik Devletleri’nde “Biraların Şampanyası” sloganıyla özdeşleşmiş durumda ancak Avrupa Birliği kurallarına göre, koruma kapsamındaki bir menşe adını ihlal eden bu tür ürünler “sahte” olarak değerlendirilebiliyor.
“Biraların Şampanyası” sloganını kullanan Amerikan bira markası Miller High Life’ın 2 bin 352 kutu birası, Şampanya Komitesi’nin talebi üzerine Belçika gümrük yetkilileri tarafından imha edildi.
Kuzeydoğu bölgesindeki şampanya üreticilerinin çıkarlarını savunan ticaret kuruluşu Şampanya Komitesi, Miller High Life için kullanılan reklam sloganının coğrafi işaret koruma kapsamındaki Şampanya (Champagne) menşe adına yönelik ihlalde bulunduğunu belirterek ele geçirilen biraların yok edilmesini istemişti.
Komite’den salı günü yapılan açıklamada, şubat ayında Almanya’ya sevk edilmek üzere bulunduğu Belçika’daki Anvers limanında el konulan 2 bin 352 adet Miller High Life birasının önceki gün Ypres kentinde imha edildiği bildirildi.
Almanya’daki alıcının biraların imhasına ilişkin bilgilendirildiği ve bu karara itiraz etmediği belirtildi.
Miller High Life da dahil birçok bira markasını bünyesinde barındıran Molson Coors şirketi şu an için Avrupa Birliği’ne bu markanın teslimatını yapmıyor. Belçika gümrük yetkilileriyse siparişin kim tarafından verildiğine ilişkin açıklama yapmadı.
Millar Bira Fabrikası 1850’lerde Almanya’dan ABD’ye göç eden Frederick Miller tarafından kuruldu. Şirketin en eski markası Miller High Life 1903 yılında piyasaya sürüldü.
Şirketin internet sitesine göre, piyasaya sürülmesinden 3 yıl sonra “Champagne of Bootle Beers” (Bira Şişelerinin Şampanyası) sloganı kullanılmaya başlandı. Bu slogan daha sonra 1969 yılında “The Champagne of Beers” (Biraların Şampanyası) olarak kısaltıldı.
Miller High Life Amerika Birleşik Devletleri’nde “Biraların Şampanyası” sloganıyla özdeşleşmiş durumda ancak Avrupa Birliği kurallarına göre, koruma kapsamındaki bir menşe adını ihlal eden bu tür ürünler “sahte” olarak değerlendirilebiliyor.
Avrupa Birliği, ürünlerin gerçek menşeini ve kalitesini garanti altına almak ve bunların taklit edilmesini engellemek amacıyla oluşturulmuş bir coğrafi işaret koruma mekanizmasına sahip.
Nitekim Şampanya Komitesi’nin açıklamasına göre, gümrük yetkilileri Miller Hihh Life biralarına, menşe adını ihlal eden malların sahte olduğunu kabul eden Avrupa Birliği düzenlemelerine dayanarak el koymuştu.