Güncel Haberler

Vizyoner sahne yönetmenleri: Opera yeniden nasıl keşfedilir?

Musica’nın bu bölümünde Alman sahne yönetmeni Tobias Kratzer, Avustralya asıllı Amerikalı sahne yönetmeni Lydia Steier ve İsviçreli-Avustralyalı yönetmen Simon Stone ile bir yolculuğa çıkıyoruz.

Onlar zamanlarının ötesinde, vizyoner sahne yönetmenleri… Eğlendirmek, sinirlere dokunmak ve mesajlarını yaymak istiyorlar.

Bastille Operası’nda Tobias Kratzer tarafından sahnelenen Faust’un epik hikayesi gibi, klasik başyapıtlara modern bir dokunuş katmayı bilen yeni nesil sahne yönetmenleri var.

Fikirlerini nereden alıyorlar? Hangi teknik ve araçları kullanıyorlar?

Tobias Kratzer

Alman yönetmen Tobias Kratzer prestijli ödüller kazandı ve çok sayıda uluslararası opera salonunda yapımlar yönetti. “Opernwelt” dergisi onu 2020 yılında “Yılın Yönetmeni” seçti

Başarısının sırrı ne mi? Tek bileşen, aynı ekip: Video sanatçısı Manuel Braun ve kostüm tasarımcısı Rainer Sellmaier. 

Rossini’nin Musa’nın Mısır’dan çıkışını konu alan operasıyla mülteci krizi arasında bir paralellik kurdular.

Bir video gösterimi, Kratzer’nın diğer yapımlarında olduğu gibi, bu operasında da önemli bir rol oynuyor. Musa’nın çıkışını gösteren video, Marsilya’da çekildi.

Prova sırasında film sekansının orkestra şefinin hızına göre ayarlanması gerekiyor.

Lydia Steier

Lydia Steier, bir başka yetenekli ve ödüllü sahne yönetmeni. İlerici, feminist, provoke etmekten korkmuyor… Avrupa’da az sayıdaki kadın sahne yönetmenlerinden biri. 

Amerikalı Steier önce bir şarkıcı olmak istedi. Fakat hemen sonra planlarını değiştirdi. Görsel olarak yoğun sahnelemeleriyle ünlü.

Yönettiği “Die Frau ohne Schatten”, Freud’un rüya yorumundan etkilenen sembollerle dolu zorlu bir çalışma.

Steier müzikal filmler ve Broadway’le büyüdü. Opera yapımlarını şekillendiren modern ilham kaynakları bunlar oldu.

Simon Stone

 İsviçre ve Avustralyalı Simon Stone, bir başka ödüllü sahne yönetmeni.

Avrupa’ya taşınmadan önce, Avustralya tiyatrosunun korkunç çocuğu olarak tanımlanıyordu. Bir yönetmen olarak oyuncularının doğaçlama yapmasını ve yaratım sürecine katılmasını istiyor.

Stone yeteneklerini oyunlar, operalar ve hatta filmler yöneterek ifade ediyor.

Gerçekçi ve samimi yaklaşımı, özellikle Kraliyet Operası’nda sahnelenen ve bir okul katliamını konu alan çağdaş yapım “Masumiyet” operasıyla çok iyi örtüşüyor.

Modern konular, bugün hâlâ önem arz eden klasikler ve etkileyici bir sahneleme…İşte 21. yüzyılda opera böyle bir şey olmalı.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
ekrem abi sitesi gaziantep escort